اخبار مهرستان در سایت جدید

به سایت جدید مراجعه کنید.



فعالیت ما در این وبلاگ متوقف شد.

دوستان عزیز می توانند اخبار شهرستان های مهر و لامرد را در سایت جدید مهرستان مشاهده کنند.

www.mohrnews.ir

و


www.mohrestan.ir



دوستانی که تاکنون برای مهرستان مطلب می فرستادند و یا مایلند مطلب ارسال کنند به سایت جدید مراجعه کرده و ابتدا در قسمت "خبرنگار افتخاری" عضو شده و سپس به وسیله لینک "ارسال خبر" اخبار و مطالب خود را برای ما ارسال کنند.

با تشکر

عکس/ مانور بزرگ زلزله غدیر

گزارش تصویری از مانور زلزله غدیر، ارسال شده توسط روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر


ادامه نوشته

به بهانه 14 دی یادوراه شهدای شهرستان مهر

خورشید، بزرگ ترین مؤذن صبح است و شهید، والاترین مکبر آزادگی؛ و کدام تکبیر، رساتر و فراگیرتر از شهادتینی که در بی تعلق ترین ثانیه های زندگی، بر زبان شهید جاری می شود؟!

آری! رهایی، محصول دل سپردگی مردان جهاد، به عالمی فراتر از خاک است؛ محصولی که توازن عقل های زمین را درهم می شکند. پس سلام بر شهدا که ایستاده می میرند.

شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهادت، مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان هماره بیداری. شهیدان، پیامبران حماسه انسان اند که ما را مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی مان جاری است، نازل فرموده اند.

انچه در خبرها درج شده حاکی از آن است که مراسم یادواره شهدای شهرستان مهر در ۱۴ دی ماه برگزار خواهد شد این در حالی است که هنوز تبلیغات به آن شکلی که باید انجام بگیرد در حتی مرکز شهرستان نیز صورت نگرفته است وانچه دیده می شود تنها یکی دو بنر تبلیغاتی توسط شهرداری بیشتر نیست.

از آنجا که در این امر تمامی ادارات ومسئولین مشارکت دارند عظمت این مراسم را می رساند اما اگر در این زمان باقی مانده کارهای اساسی برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم انجام نگیرد این کار نیز مطمئنا همانند دیگر مراسمات بسیار ساده  خواهد بود وهرگز در شان شهیدان گرانقدر این مرزوبوم که خونشان را برای بقای ما بخشیدند نخواهد بود.

جای آن دارد که تمامی مسئولین وحتی مردم شهرستان برای برگزاری این مراسم از هیچ کوششی فروگزار نشوند ودر این زمان کوتاه تمامی کارها با برنامه ریزی دقیق صورت گیرد تا شاهد مراسمی به یاد ماندنی برای ارج نهادن به مقام والای شهیدانمان باشیم.

گزارش لحظه به لحظه مانور زلزله غدیر در شهرستان مهر

گزارش لحظه به لحظه مانور زلزله غدیر در شهرستان مهر به روایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز



 آغاز مانور زلزله غدير در شهرستان مهر
 

بالگرد اورژانس در پالایشگاه پارسیان مهر فرود آمد 

.

.


ادامه نوشته

اورژانس 9 شهرشتان فارس در برگزاري مانور زلزله غدير مشاركت داشتند.


رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان فارس گفت: اورژانس 9 شهرستان اين استان از جمله شهرستان هاي شيراز، لامرد، مهر(MOHR)، قير و كارزين، خنج، فيروزآباد، لارستان،فساوجهرم دربرگزاري مانور زلزله غدير كه در شهرستان مهر برگزار شد ، مشاركت داشتند.

دكتر محمد جواد مراديان ، دوشنبه در حاشيه برگزاري اين مانور در شهرستان مهر در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: در اين مانور ،پالايشگاه گاز پارسيان، روستاي حاجي آباد بخش مركزي مهر و مركز شهرستان مهر بابيش از 350 نفر نيرو از حوزه هاي مختلف اورژانس، بيمارستان ها، مراكز بهداشتي ، فرهنگي ، دفتر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه، هلال احمر مهر و شبكه بهداشت و درمان مهر شركت داشتند.
وي افزود: اين مانور با هدف هماهنگي بين واحدهاي مختلف دانشگاه علوم پزشكي براي انجام امداد رساني به مصدومين در پالايشگاه گاز پارسيان و روستاي حاجي آباد ، انتقال و درمان سرپايي و تخصصي در مناطق مانور و اعزام مصدومين فرضي به بيمارستان هاي لامرد و شيراز برگزار شد.
مراديان با عنوان اينكه آمادگي دستگاه هاي عمل كننده در مواقع بروز حوادث از ديگر اهداف برگزاري اين مانوربود،بيان كرد:در اين مانور از 12 دستگاه آمبولانس از 9 شهرستان ياد شده ، 15 دستگاه خودرو پشتيباني و يك فروند بالگرد استجياري استفاده شد.
اين مقام مسوول ادامه داد: همچنين در اين مانور از استان هاي همجوار استان فارس از جمله هرمزگان، بوشهرو كهگيلويه و بويراحمد و دانشگاه هاي علوم پزشكي شهرستان هاي جهرم و فسا به عنوان نماينده وزارت بهداشت و درمان به عنوان ناظر حضور داشتند.
مراديان اظهار داشت: در اين مانور، پزشكان متخصص اعزامي از شيراز ، ويزيت رايگان و برخي از اعمال جراحي سرپايي مردم شهرستان مهر را در بيمارستان حضرت فاطمه الزهرا(س) اين شهرستان انجام دادند.
وي افزود: همچنين اين تيم هاي اعزامي درماني در روستاهاي اطراف شهرستان مهر و از جمله در خانه بهداشت روستاي حاجي آباد به انجام خدمات بهداشتي درماني و ويزيت سرپايي روستاييان مبادرت كردند.
مراديان گفت: مشابه اين مانور در آينده در نقاط مختلف استان فارس ، برگزار خواهد شد.
شهرستان مهر در فاصله 509 كيلومتري جنوب شيراز، واقع شده است.

منبع: ایرنا

مانور مقابله با زلزله در شهرستان مهر آغاز شد.

 

به گزارش ايرنا اين مانور براي نخستين بار و به طور همزمان در چهار منطقه عملياتي و با هدف افزايش توانمندي حوزه سلامت استان فارس اجرا مي شود و با توجه به حضور شهرستانهاي معين فعال در اين مانور حدود 30 درصد مساحت استاني فعال خواهد بود.
با توجه به اهميت منطقه جنوبي استان فارس، وجود گسلهاي متعدد و قرارگيري مناطق استراتژيك مانند عسلويه، پالايشگاه و تاسيسات مهم در اين مناطق سازمانهاي امدادي بخشهاي مذكور نياز به افزايش آمادگي و هماهنگي در مقابله با حوادث پيش بيني نشده دارند كه مانور غدير در همين جهت و با هدف افزايش هماهنگي بين دستگاهها و همچنين افزايش توانمندي اتاق بحران دانشگاه علوم پزشكي شيراز طراحي شده است .
مانور غدير با همكاري دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني فارس، سازمان بسيج جامعه پزشكي و جمعيت هلال احمر استان، شبكه بهداشت و درمان مهر و پالايشگاه پارسيان به عنوان كانونهاي اصلي شروع و به طور همزمان بخش لامرد و دو بيمارستان نمازي و شهيد رجايي در شيراز را درگير مي نمايد.
پس از شروع مانور بيمارستانهاي شيراز در حالت آماده باش خواهند بود و به مداواي مصدومان فرضي مي پردازند.
همچنين توسط متخصصان اعزامي از شيراز ويزيت رايگان و برخي اعمال جراحي سرپايي براي مردم شهرستان مهر در بيمارستان مهر صورت مي پذيرد و تيمهاي اعزامي در روستاهاي اطراف شهرستان مهر نيز به انجام خدمات بهداشتي و درماني و ويزيت سرپايي مردم در خانه بهداشت مشغول خواهند شد.
ميني بوس آزمايشگاه سيار دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در روستاي اطراف مهر به فعاليت خواهد پرداخت.
تاكنون آوار برداري و عمليات جستجو و نجات توسط نيروهاي هلال احمر صورت گرفته و كمپ اسكان اضطراري نيز توسط اين جمعيت در محل امن برقرار شده و افراد به صورت فرضي به محل كمپ منتقل مي شوند.
در اين مانور براي اولين بار چادر فرهنگي با حضور نيروهاي دفتر نهاد رهبري و معاونت فرهنگي دانشگاه با هدف اشاعه فرهنگ ديني و معنوي در حوادث در منطقه اسكان اضطراري شهرستان مهر برپا شده است.
همچنين نيروهاي حراست دانشگاه علوم پزشكي وظيفه حفاظت از نيروهاي شركت كننده در مانور و منطقه اسكان را عهده دار خواهند بود.
اتاق بحران EOC دانشگاه علوم پزشكي شيراز مسووليت هماهنگي و برنامه ريزي اين مانور را برعهده دارد و از طريق ارتباط با EOC شهرستان و مركز پايش مراقبتهاي باليني دانشگاه علوم پزشكي هدايت عمليات را به صورت متمركز انجام خواهد داد.

 

مانور زلزله شهرستان مهر 30درصد پهنه فارس را در برمی گیرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مانور زلزله با ویژگی منحصر به فرد در برگیری 30 درصد پهنه فارس 15 آذرماه در شهرستان مهر برگزار می شود.

به گزارش مهرنیوز، محمدجواد مرادیان با بیان اینکه این مانور توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می شود، مرکزیت را شهرستان مهر اعلام کرد و شهرستان های لامرد، قیر، خنج، لار، جهرم، فسا، گراش و شیراز را از دیگر شهرهای درگیر اعلام کرد.

مرادیان از شرکت تعداد 350 نفر در این مانور خبر داد که تیم های درمانی و بهداشتی به منظور آمادگی بیشتر در شب قبل از ماور همانند شاریط بحرانی در چادرها زندگی می کنند.

وی افزود: خانه بهداشت در مناطقی که مانور در آنها انجام می شود به یک مرکز درمانی تبدیل می شود و خط اول درمان پیشرفته از روستایی که دچار بحران شده است، آغاز می گردد.

مرادیان ضمن اشاره به اقدام دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حوزه فرهنگی در دانشگاه ها از اقدام آنها که برای نخستین بار اقدام به برپایی چادر در منطقه اسکان مردم کرده اند، خبر داد که در مورد خانواده های آسیب دیده کار فرهنگی می کنند.

وی ورود ناگهانی 30 بیمار به بیمارستان لامرد را از دیگر برنامه ای مانور عنوان کرد در حالیکه در مانورهای پیشین مصدومان با فاصله زمانی چند دقیقه ای به بیمارستان منتقل می شدند.

مرادیان در بخش دیگری از سخنان خود افزایش هماهنگی درون بخشی بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر ارگان های مربوطه و همچنین افزایش تعاملات درون بخشی در دانشگاه ها به دلیل گستردگی حوزه ها از اهداف اصلی این مانور ذکر کرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت تمرین متخصصان در شرایط بحرانی گفت: متخصصان از جمله بیهوشی و زنان و زایمان نیز به شهرستان مهر اعزام می شوند.

مرادیان از تمرین گردش اطلاعات در این مانور خبر داد و اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف ما گردش اطلاعات بود که در این مانور اطلاعات به استانداری ارسال و از آنجا به مراکز مربوطه اراییه می شود.

وی افزود: در شهرستان مهر تمام اجزای عضو ستاد بحران این شهرستان درگیر هستند و برای آنها تعریف کار صورت گرفته است.

مرادیان در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر با هماهنگی و تعاملی که بین ارگان های مختلف صورت گرفته است اظهار داشت: با این هماهنگی 80 درصد اهداف برگزاری مانور به نتیجه رسیده است.

منبع: مهرنیوز

رویکردهای توسعه روستایی شهرستان مُهر

فرضعلی سالاری سردری

کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری

 

رویکردهای توسعه روستایی شهرستان مُهر در راستای پیشرفت و توسعه صالح و توانا

با توجه به تأکید مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بر فرآیند شکل گیری و اجرایی شدن «الگوى اسلامى - ايرانىِ پيشرفت» و نشست اخیر آن در 12 آذر و در جهت کاربردی نمودن این الگو در سطح مختلف جامعه و واگذاری این مسئولیت به زبدگان، فرزانگان، انديشه‌ورزان و نخبگان علمی جامعه در بحث بیان دیدگاهها و اجرایی نمودن آن توسط مسولان رویکردهای توسعه روستایی شهرستان مُهر در راستای پیشرفت و توسعه صالح و توانا، با در نظر گرفتن ویژگی های فرهنگی و اجتماعی مردمان منطقه- ساختار اجتماعی آنان، ویژگی های طبیعی و اقلیمی شهرستان و در راستای ایجاد تحرک اجتماعی(کار و فعالیت های جمعی و تفریحی) با در نظر گرفتن و اصل قرار دادن اتحاد و همدلی؛ رویکردهای توسعه روستایی شهرستان مُهر در راستای پیشرفت و توسعه صالح و توانا به شرح زیر پیشنهاد می گردد:

1. توسعه و آموزش صنایع دستی و حمایت (اعطای تسهیلات) از شاغلین به عنوان بنگاه های زود بازده کارگاهی کوچک و مشاغل کوچک و ایجاد اشتغال برای بانوان و درآمدزایی برای آنان

2. حمایت از کارگران به ویژه زنان در مبحث کارگران فصلی در برداشت گوجه فرنگی در شهرستان کنگان استان بوشهر و برداشت و لیمو چینی و گل چینی (گل نرگس)

3. ساماندهی گلزار شهدای روستا (کارون، شاه محمد، دارالمیزان و...)

4. تقویت کشاورزی پیشرفته نظیر آبیاری قطره ­ای، تحت فشار و چاه­ های برقی (بهره گیری از بذرهای اصلاح شده)

.

.

.


ادامه نوشته

مانور بزرگ زلزله در شهرستان مهر برگزار مي شود.


مانور بزرگ زلزله با عنوان غدير به منظور آمادگي نيروهاي امدادي در شرايط بحران در شهرستان مهر برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شيراز در اين مانور سازمانها و مراكز مرتبط از جمله استانداري فارس و هلال احمر استان حضور دارند.

اين گونه مانورها در راستاي اهميت آمادگي عمومي و بخشهاي مرتبط در جهت كنترل وامداد رساني در مواقع بحران مانند زلزله برگزار مي گردند.

اخبار مانور بزرگ زلزله غدير براساس فلوچارت تنظيم شده به مراكز مورد نياز از جمله اتاق بحران و مراكز شهرستان مهر و استان فارس اطلاع رساني مي شود.

شایان ذکر است قسمتی از این مانور در پالایشگاه گاز پارسیان این شهرستان برگزار خواهد شد.

حضور 3 فیلم از صادق جعفری مهری در جشنواره تصویر استاندارد

۳ فیلم مستند از ساخته های سید محمد صادق جعفری مهری به نخستین جشنواره تصویر استاندارد راه یافتند. فیلمهای مخالف خوان ، سایه غبار و طلب خیر از فیلمهای راه یافته به این جشنواره می باشند. گفتنی است از میان ۳۷۵ اثر ارسالی به این جشنواره ۸۶ اثر برای رقابت انتخاب گردیده اند. نخستین جشنواره تصویر استاندارد از دهم تا چهاردهم آذر ماه برگزار خواهد شد.

منابع:

خبرآنلاین

خبرگزاری مهر

آموزش رشته‌هاي صنايع دستي در مهر

روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس از برگزاري كلاس‌هاي آموزش صنايع دستي در شهرستان مهر خبر داد.
اين اداره كل در راستاي زنده نگه‌ داشتن و رونق هنرهاي سنتي و صنايع دستي و همچنين احياي هنرهاي فراموش شده و در حال فراموشي كلاس‌هايي را به صورت رايگان در نيمه نخست سال جاري براي علاقه‌مندان در رشته‌هاي مختلف صنايع دستي در شهرستان مهر برگزار كرده است.
در بخش اسير طي يك دوره آموزشي 50 نفر از علاقه‌مندان در رشته گليم‌بافي آموزش ديده و موفق به دريافت مدرك هنري شده‌اند و همچنين در شهر گله‌دار و شهر اسير نيز براي علاقه‌مندان يك دوره كلاس آموزش صنايع دستي در حال برگزاري است.
طي دو سال گذشته پنج دوره كلاس در بخش وراوي، يك دوره در روستاي خوزي، يك دوره در روستاي نرمان و يك دوره آموزش نيز در شهر وراوي برگزار شده است و علاقمندان بسياري در اين كلاس‌ها شركت كرده و در رشته هنري خود مشغول به كار شده‌اند.

اخبار مسابقات ورزشی گله دار

مسابقات پینگ پینگ رده آزاد به مناسبت عید غدیر خم

این مسابقات با حضور 18 بازیکن از بخش های وراوی ،گله دار ،اسیر به صورت گروهی در شهر گله دار برگزار گردید و در نهایت  علیرضا مظاهری از گله دار  مقام اول امین اکبری از بخش وراوی مقام دوم و محمد رضا نعیمی از گله دار مقام سوم را کسب کردند.

در پایان با حضور آقای علی زاده رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان مهر جوایزی جهت یادبود به قهرمانان اهداء گردید.


مسابقات بدمینتون به مناسبت عید قربان

مسابقات بدمینتون بخش گله دار با شرکت 20 باریکن به صورت دو حذفی برگزار شد و در نهایت آقایان قاسم اکبری مقام اول محمد جواد مقدسی مقام دوم ودانیال هاشمی مقام سوم کسب کردند.


مسابقات فوتسال پیشکسوتان در شهر گله دار 

مسابقات فوتسال پیشکسوتان با شرکت 7 تیم از بخش های مرکزی ،گله دار ،اسیر ودهستان فال در سالن شهدای گله دار برگزار گردید و در نهایت تیم اتحاد گله دار با مربیگری جناب سروان خوشکار به مقام اول دست یافت.


بازگشت موفقیت آمیز دوچرخه سواران اعزامی به حرم مطهر رضوی

سه تن از ورزشکاران دوچرخه سوار شهرستان مهر که به مقصد حرم مطهر امام رضا (ع) رکاب زدند با موفقیت و سلامت کامل به شهرستان بازگشتند.

آقای علی زاده منفرد یکی از دوچرخه سواران اعزامی سفرشان را پر بار و با کوله باری از تجربه خواندند و از تمام کسانی که در شروع و طول مسیر با آنها همکاری کردند تشکر و قدردانی کردند.

دکتر سید حسن موسوی رئیس جدید دانشگاه پارس معرفی شد.

دکتر گودرز افتخار جهرمی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و رییس هیأت امنای دانشگاه پارس در مراسم معارفه رییس این دانشگاه:

دانشجویان باید هر گامی که به سوی علم و دانش بر می دارند، رفتار و منش خود را نیز بسازند.

بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه پارس مهر در این مراسم که با حضور دکتر گودرز افتخار جهرمی رییس هیأت امنای مؤسسه آموزش عالی پارس، موسوی لاری، اعضای هیأت امنای این مؤسسه، مسؤلین و معتمدین شهر مهر، کارمندان، اساتید و جمعی از دانشجویان برگزار شد، تیمور قاسمی سرپرست پیشین این مرکز آموزشی در سخنانی با تبریک عید غدیر و با اشاره به اینکه تلاش و پشتکار یکی از عوامل رشد و ترقی هر فردی است، در خصوص تاریخچه این مرکز گفت: مؤسسه آموزش عالی پارس از مهرماه سال 83 با یک رشته و 16 دانشجو کار خود را آغاز نمود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشجویان در هشت رشته در این مرکز مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: در راستای کیفیت بخشی به سیستم آموزشی از اساتید باتجربه و کاربلد استفاده شده است و همچنین با تدوین طرح 20 ساله مؤسسه، افق های روشنی برای آینده پیش بینی شده است.

قاسمی در ادامه به بیان برخی از قابلیت های این مرکز اشاره و گفت: جهت رفاه دانشجویان، دو خوابگاه برای دختران و پسران در حال ساخت است که در آینده ای نزدیک در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

همچنین ساختمان اداری آموزشی مؤسسه نیز در حال ساخت است و هم اکنون بخشی از آزمایشگاه ها و فضای آموزشی آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

در ادامه این مراسم دکتر گودرز افتخار جهرمی با بیان اینکه رفع مشکلات اجتماعی وظیفه دانشگاه هاست، گفت: با تاسی از ولایت امیرالمؤمنین و پیروی از رفتار آن امام همام، دانشجویان باید در جامعه الگو باشند و هر گامی که به سوی علم و دانش بر می دارند، رفتار و منش خود را نیز بسازند و با خودسازی، جامعه را تحت تأثیر خود قرار دهند تا جامعه آرمانی داشته باشیم.

وی ادامه داد با پرداختن به برگزاری مراسم و نکوداشت اعیادی همچون غدیر نمی توان، راه بزرگان دین را ادامه داد، بلکه علاوه بر این امر، رفتار و منش آن بزرگواران را باید سرلوحه خود قرار داد و اخلاق نیکوی امامان معصوم را باید در زندگی خود پیاده کنیم.

جهرمی تشکیل یک مؤسسه آموزشی را در نقطه ای محروم کاری بسیار بزرگ دانست و گفت: دانشگاه ها همیشه موجب توسعه و تحول هر نقطه ای بوده اند و توانسته اند تحولات عظیمی را ایجاد کنند.

وی در خصوص نقش دانشگاه ها نیز افزود: در دوران کنونی، جامعه ما نسبت به گذشته از لحاظ علمی رشد چشمگیری داشته و این امر قطعاً ثمره حضور دانشگاه های متعدد و با بنیه قوی علمی است که توانستند جوانان این مرز و بوم که همواره دارای استعدادهای درخشانی هستند، را پرورش دهند و جامعه کنونی ایران اسلامی را از لحاظ علمی در رتبه های بالا در جهان قرار دهند.

در پایان این مراسم، دکتر سید حسن موسوی به عنوان رییس مؤسسه آموزش عالی پارس معرفی شد. دکتر سید حسن موسوی از اساتید بازنشسته دانشگاه شیراز می باشد. ایشان چندین کتاب و مقالات و سخنرانی های متعددی در کارنامه خود دارد، از جمله کتابی که به زندگی سیاسی فرهنگی شیعیان بغداد اشاره دارد که به عنوان کتاب برگزیده جشنواره بین المللی فارابی انتخاب شده است.

همچنین در این مراسم با اهدای هدایایی از کارکنان دانشگاه پارس تجلیل شد.

مسائل و مشکلات روستای چاه کبگان از نگاه دهیار روستا

مطالب زیر بخشی از صحبت های منصور کوهی زاده دهیار جوان روستای چاه کبگان می باشد:

از نظر موقعیتی روستای چاه کبگان یک حالت مرکزیت دارد و از نظر جمعیتی نیز نسبت به روستاهای همجوار جمعیت بیشتری دارد. بدین گونه که جمعیت 1500 نفری روستا 41 درصد در گروه سنی 15 تا 35 سال و 37 درصد آن نیز زیر 15 سال می­باشد. بر این اساس بافت و ساختار جمعیتی روستا جمعیت جوان می­باشد ولی متاسفانه روستا فاقد امکانات و تجهیزات نظیز زمین ورزشی و سالن ورزشی می­باشد.

در یک نگاه کلی با توجه به جمعیت جوان روستای چاه کبگان و روستاهای همجوار آن (نوآباد، چاه بیدو، چاه­دروا و کارون) و همچنین موقعیت جغرافیایی روستا که چند روستای همجوار با فاصله 2 تا 3 کیلومتری قرار دارد، اگر یک سالن ورزشی در روستا ساخته شود می­تواند جمعیت روستاهای همجوار نیز از آن استفاده نمایند، که جمعیتی بالغ بر 4000 نفر می­شود.

روستای چاه کبگان دارای طرح هادی مصوب سال 1383 می باشد که بعد از گذشت 6 سال هنوز هیچ اقدامی جهت اجرایی آن صورت نگرفته است و این باعث بی اعتمادی و دلسردی مردم به این طرح شده و میزان مشارکت مردم با دهیاری روستا کاهش یافته است و همچنین به تبع آن باعث ایجاد تنش های میان اهالی با شورا و دهیاری گردیده است.

روستای چاه کبگان از نظر آموزشی با مشکلاتی روبرو می­باشد، با در نظر گرفتن این نکته که روستا دارای 4 واحد آموزشی می باشد که در دو ساختمان قرار دارد که یکی از آن ها (مدرسه ابتدایی) در آستانه تخریب......
ادامه نوشته

افتتاح یک واحد آموزشی در بخش اسیر


به گزارش ايرنا، احمد دست نيان درآيين افتتاح اين واحد آموزشي بيان داشت:اين دبيرستان در زميني به مساحت سه هزار مترمربع و با زير بناي 950 مترمربع احداث شده وداراي شش كلاس درس،نمازخانه،آزمايشگاه، امور اداري و سرايداري مستقل است.
وي افزود: اعتبار احداث اين واحد آموزشي ازمحل اعتبارات استاني و توسط اداره كل نوسازي و تجهيز مدارس استان فارس ، ساخته شده است.

صادقی فرماندار مهر: نقش دهياران وشوراهاي اسلامي روستاها دراطلاع رسانی به مردم در زمينه هدفمند سازي ي

در این مراسم فرماندارمهر بر ضرورت اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در كشور تأكيد كرد و افزود: با توجه به مصرف منابع ملي، عدمشرايط مناسب براي اقتصاد و سرمايه‌گذاري، عدم برقراري عدالت اجتماعي و فاصله زيادبين دهك‌هاي بالا و پايين به دليل عدم توزيع مناسب يارانه‌ها ناگزير بايد به سمت قانون هدفمندي يارانه‌ها برويم.
وي روند كنوني توزيع يارانه را نادرست وغيرمنطقي دانست و گفت: بايد يارانه‌ها در مسير صحيح، براي نيازهاي واقعي كشور و كمك به اقشار كم‌درآمد به صورت عالانه توزيع شود.
صادقی با تاکیدبراینکه امروز اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها مهم‌ترين مسئله كشور است كه بايد ابعاد مختلف آن براي مردم تبيين شود تا با پشتوانه مردمي اجراي اين قانون به پيش رودگفت: امروز شاهد آن هستيم كه گروه ‌هايي كه درآمد بالاتري نسبت به ديگر اقشارمردم دارند از كالاهاي يارانه‌اي بيشتري استفاده مي‌كنند كه اين با شعارعدالت‌محوري دولت سازگار نيست.
وي اجراي طرح يارانه‌ها را گام ارزنده‌اي درتقسيم عادلانه سرمايه‌هاي دولت و حذف محروميت در جامعه به ويژه در نقاط محروم كشوردانست و ادامه داد: اجراي هرچه سريع اين طرح ملي مي‌تواند زمينه توسعه بيش از پيش كشور را فراهم كند.
فرماندار مهر با بيان اينكه تلاش و همت مضاعف دهياران در راستاي توسعه بيش از پيش روستاها و رفع موانع و مشكلات‌ آنها بسيار لازم و ضروري است، اضافه كرد: شناخت كامل از مشكلات مردم و انتقال صحيح و به موقع آن به مسئولان مي‌تواند در راستاي رفع اين مواردبسيار مثمر ثمر باشد.
صادقی تعامل دهياران با شوراها را در راستاي خدمت‌رساني هرچه بيشتر به مردم حائز اهميت دانست و افزود: اين تعامل و هماهنگي مي‌تواند زمينه رشد و توسعه هرچه بيشتر روستاها را فراهم كند.
سپس مهندس بهاءالدینی معاون سازمان امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به هدفمند کردن یارانه ها گفت: طرح هدفمند کردن یارانه ها یکی ازمهمترین برنامه های دولت در چند سال اخیر است که با اجرای آن خانوارهای محروم به صورت عادلانه از یارانه ها بهره مند خواهند شد.
بهاءالدینی در ادامه با بیان این موضوع که با اجرای سهمیه بندی بنزین از هدر رفت و قاچاق سوخت جلوگیری شده گفت: شوراهای اسلامی بایدآگاهی واطلاعات لازم در خصوص هدفمند کردن یارانه ها را به مردم بدهند تا این طرح به بهترین نحو اجرا گردد. وی با اشاره به اجرای این طرح در سایر کشورهاتأکید کرد: با مشاهده کوچکترین کارشکنی و سوء استفاده از سوی متخلفین به صورت جدی برخورد خواهدشد.
وي ادامه داد: شوراهاي اسلامي و دهياري‌ها مي‌توانند در اجراي اين طرح، دولت و مسئولان را ياري دهند و با آگاه‌سازي مردم و فرهنگ‌سازي و تشريح اهداف طرح، كمك زيادي در تسريع و اجراي خوب آن داشته باشند.
سپس مهندی جباری معاون سازمان غله استان نیز در خصوص آرد و نان که یکی از مهمترین موضوعات روز بوده ضمن ارائه آماری دقیق از وضعیت تولید گندم کشور و استان و نیز مصرف روزانه آرد استان خاطر نشان ساخت: بحث آرد و نان یکی از مهمترین مسئله در بحث هدفمندکردن یارانه ها می باشد که دولت با برنامه ریزی دقیق جهت عملیاتی کردن این مبحث انجام داده است.
وی همچنین افزود: در جهت هدفمندکردن یارانه ها ما در جهت حمایت از نانوایان کمک های لازم را انجام خواهیم داد همانطورکه سالانه مقدار زیادی هزینه صرف ضایعات نان می شود که در این زمینه صرفه جویی کرده و می توانیم از آن در جهت شکوفایی و رشد و توسعه کشور استفاده نمائیم.
درپایان نيز اعضاي شوراهاي اسلامي و دهياران روستاهاي تابعه پيرامون مسائل و برنامه‌هاي مطرح شده مطالبي بيان كردند و بر همكاري و همراهي در اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها تأكيد كردند.

روابط عمومی فرمانداری مهر

اعطای تسهیلات به کشاورزان و دامداران خسارت دیده در اثر خشکسالی در شهرستان مهر

بنا به گفته ی حبیب اله واثقی مسئول اداره طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهر ، در راستای حمایت دولت خدمتگزار از کشاورزان و دامداران که در اثر خشکسالی متحمل خسارت گردیده اند ، میزان 19000 میلیون ریال تسهیلات کم بهره به شهرستان مهر نزد بانکهای عامل ملی و صادرات اختصاص یافته که تا کنون 468 نفر به بانک های عامل معرفی و تعداد 179 نفر به مبلغ 8645 میلیون ریال موفق به جذب شده اند.

مرادی - روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مهر

کشف 950 كيلوگرم مواد مخدر در لامرد

سرهنگ مسعود كوه آرا ، سه شنبه در گفت و گو با ايرنا بيان داشت: اين ميزان مواد مخدر در پي كسب اخبار و اطلاعات مردمي مبني بر قاچاق ترياك در يكي از منازل مسكوني اين شهرستان كشف شد.
وي افزود:پس ازكسب اين گزارش و براي كشف اين مواد، عده اي از افرادي كه از شريكان دارنده اين محموله مواد مخدر محسوب مي شدند،اقدام به راهبندان وآتش زدن لاستيك درروستاي ده شيخ از توابع بخش مركزي لامردكردند وبا مامورين انتظامي درگير شدند.
سرهنگ كوه آرا بيان كرد:در اين درگيري بر اثر اصابت گلوله ماموران، يكي از افرادي كه در اين درگيري نقش داشت، مجروح و به بيمارستان انتقال داده شد.
شهرستان لامرد در فاصله 464 كيلومتري جنوب شيراز، واقع شده است.

به نقل از: www.mohrnews.ir

اطلاعیه/جشن بزرگ عید سعید غدیر خم،به همت "مجمع طلاب شهرستان مهر"

جشن بزرگ عید سعید غدیر خم در شهرستان مهر به همت مجمع طلاب شهرستان مهر برگزار می شود.
از جمله برنامه های این جشن ، سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین استاد حسن عرفان نوسینده و خطیب توانای کشوری ، چهره سرشناس صدا و سیما و با مداحی محمود ابرجین از شهر مقدس قم و با حضور مستبصر خارجی ذولقعده نصرالله ( azor katenda mukadi ) مسیحی تازه مسلمان شده از کشور کونگو  و .... می باشد.
مکان این جشنها در شهرهای مهر (صبح روز عید) ، وراوی (شب جمعه) و اردون (شب چهارشنبه) اعلام شده است.

ضمنا برنامه ای برای دانشجویان نیز برگزار می گردد.
قابل توجه است برنامه ویژه ای برای ممتازین شهرستان در صبح روز جمعه همراه با دعای پر فیض ندبه برگزار می شود.

شهردار جدید مٌهر معرفی شد.

به نقل از علامه نائب رئیس شورای شهر مهر ، آقای حسین محمدی از سوی شورای شهر به عنوان شهردار جدید شهر مهر منصوب شد.

ایشان دارای 17 سال سابقه خدمت در سازمانهای مختلف ازجمله سازمان همیاری استان کهگیلویه و بویراحمد، سازمان همیاری استان بوشهر، شهرداری جم، شهرداری ریز و... می باشند.

علامه در ادامه افزودند، امیدواریم ایشان با جدیت و سرعت امور عمران و آبادانی شهر را ادامه داده و از سوی شهرداری برای مردم شهری که شایسته آنند را بسازند.

آمارکلی از نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال شهرستان مهر

پیروزی دربی شهرمهر رابرد و فاروق با برد ستاره سرخ قهرمان شد

آخرین هفته از نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر فوتبال شهرستان مهر با انجام دیدار های مهمی در شهر های مهر و گله دار برگزار شد که در پایان بازی ها فاروق با برد مقابل ستاره سرخ قهرمان نیم فصل شد و پیروزی هم در شهرآورد مهر با 3 گل استقلال را شکست داد.از نتایج جالب این هفته برد نشاط مهر با 2 گل مقابل ارشاد گله دار بود .

نتایج کامل هفته هفتم به شرح زیر است:

پیروزی مهر 3   ------   استقلال مهر 0

نواب گله دار 1  -----   شاهد فاریاب 0

فاروق دهنو 2  -------  ستاره سرخ چاهو 0

نشاط مهر 2  -------  ارشاد گله دار 1

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

آماری از نیم فصل اول مسابقات لیگ شهرستان مهر

بیشترین برد : فاروق 6 برد

کمترین برد : شاهد بدون برد

بیشترین مساوی : ارشاد 2 مساوی

کمترین مساوی : ستاره سرخ-پیروزی-استقلال بدون تساوی

بهترین خط حمله : ستاره سرخ 19 گل زده

بدترین خط حمله : استقلال 4 گل زده

بهترین خط دفاع : فاروق 5 گل خورده

بدترین خط دفاع : شاهد 20 گل خورده

بیشترین کارت زرد: شاهد 17 کارت

بیشتریت کارت قرمز:استقلال 3 کارت

کمترین کارت زرد : نشاط 11 کارت

کمترین کارت قرمز: فاروق و ارشاد بدون کارت

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

بهترین گلزنان در نیم فصل:

7 گل : محمد صمصامی(فاروق)

5 گل: عمران علیزاده(نشاط)-محمودمرادی(ستاره سرخ)

۴ گل: مهدی علیزاده(ستاره سرخ)

3 گل:قنبرباقری(نشاط)علیرضاشرافت ورضاشمسی(پیروزی)مسلم محمدی(نواب)زکریالطیفی وعیسی راهپیما(ارشاد)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

جدول مسابقات لیگ برتر فوتبال شهرستان مهر در نیم فصل اول


ردیف

تیم

بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز

۱

فاروق

7

6

۱

۰

17

۵

12

19

۲

نواب

7

5

۱

۱

11

۶

5

16

۳

ستاره سرخ

7

۴

۰

3

۱۹

11

8

۱۲

۴

ارشاد

7

۳

۲

2

13

10

3

۱۱

۵

نشاط

7

3

۱

۳

10

11

1-

10

۶

پیروزی

7

3

۰

۴

۱۰

۱+

9

۷

استقلال

7

۱

۰

6

۴

18

۱4-

۳

۸

شاهد

7

۰

۱

6

۷

20

۱3-

۱

منبع آمارها از هیئت فوتبال شهرستان مهر می باشد.

آخرین وضعیت پروژه گازرسانی به شهرهای گله دار و وراوی

رئیس اداره گاز مهر:

پروژه های گازرسانی به شهرهای گله دار و وراوی با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال اجراست.

 

مهر پرس-مهندس غلامرضا سجادیان رئیس اداره گاز مهروناظر پرژه  گازرسانی به گله دار و وراوی در گفتگو با مهرپرس گفت:از تیرماه89 تاکنون با اجرای 15 کیلومتر شبکه گذاری در شهر گله دار ،فاز اول آن به اتمام رسیده است که این میزان ،50%از کل پیشرفت کار را شامل می شود.

رئیس اداره گاز مهر در خصوص گازرسانی به شهر وراوی از اتمام خط تغذیه گازرسانی به وراوی خبر داد و گفت:از 28 کیلومتر شبکه گذاری شهروراوی 25 کیلومتر آن اجرا شده است که مابقی آن به یک پیمانکار واجدالشرایط واگذار شده است.مهندس سجادیان در ادامه گفت:پیمانکار 1000فقره انشعاب آن نیز مشخص شده است که به زودی نصب انشعابات شهری وارد فاز عملیاتی می شود.

منبع: خلق


اعتراض یکی از اعضای شورای شهر به حادثه اخیر شهر مهر

در پی شلیک مأموران نیروی انتظامی به یک شهروند مُهری:

علامه در گفتگو با مهرستان اظهار داشتند:

"اخيراً اعتراض مردم نسبت به برخورد واقدامات نيروي انتظامي به شوراي شهر زياد شده و ما در مقام نمایندگی مردم اين اعتراضات را به فرماندهي محترم و همچنين فرمانداري شهرستان انعكاس داده ایم كه متأسفانه تاکنون ترتيب اثري داده نشده است، نتيجه اين حركت ها واقدامات نامناسب اين حادثه دردناك وناراحت كننده اي بود كه دل همه مردم شهر و هر شنونده ای را به درد آورد.

قطعاً ما در شوراي اسلامي شهر مهر به نمايندگي از مردم شهر اين مسئله را به جد پي گيري و از حقوق مردم دفاع خواهيم كرد ، چرا كه تاکنون بارها و بارها به مسئولين ذيربط متذكرشده ايم .

چنانچه مستحضريد شهرستان مهر بنا به گزارشی که چند ماه پیش انتشار یافت در بين همه شهرستانهاي استان فارس دارای كمترين آمارجرم است. اين به دليل نجابت مردم اين منطقه است ، پس بايد برخوردی درخورشأن اين مردم با آنها شود.

كدام قانون گفته بدون داشتن مدرک قطعی و اطمینان از مجرم بودن ، در شهر به طرف كسي تيراندازي شود؟

این فقط و فقط نشان از بي تجربگي است و عدم آشنایی مأمورین از قوانین استفاده از سلاح است.

مگر چه محموله اي ازاين شهرستان مي گذرد یا چه گروه های تروریستی در شهر مهر فعالیت می کنند كه نیروی انتظامی ورودي ها و مناطق مرکزی اين شهر را به شکل يك شهركاملاً امنيتي دراورده اند؟

اینجا سیستان و بلوچستان نیست؛ شهریست که بنا به گفته خود مسئولان قضایی کمترین آمار جرم را دارد، چرا به جاي اينكه آرامش به جامعه و شهر وارد نماييم نگراني براي شهر به ارمغان مي آوريم؟

كجاي كشور ديده شده كه به صورت دسته جمعي احضاريه بدون امضاء و مهر براي افراد فرستاده شود؟!

دوستان در نيروي انتظامي بايد بدانند كه امنيت بدون همكاري مردم امكانپذير نيست، نباید با مردم غریبه باشید، نيروي انتظامي بايستي با مردم با مهرباني برخورد كنند و مردم هم متقابلاً بايستي با مهرباني پاسخ دهند.

لباس پليس يك لباس مقدس است و بايستي براي اين لباس احترام قائل بود ، در درجه اول كسي كه اين لباس را مي پوشد باید به اين لباس احترام بگذارد، ظرفيت ها بايستي خيلي خيلي بالا باشد، بايستي افرادي كه اين لباس برتن مي كنند داراي سعه صدر باشند،شهامت وشجاعت داشته باشند.

بنده شخصاً با رئيس یک كلانتري در تهران برخورد داشته ام و هيچوقت فراموش نمي كنم و هميشه ذكرخيراو را داشته و دعا گوي اوهستم . فقط يك برخورد چند دقيقه اي،يا در همين منطقه انتظامي افراد زيادي آمده اند و رفته اند و زحمت زيادي كشيده اند ، بامردم دوست بودند وباهمكاري همين مردم امنيت برقرار كردند،در دل مردم جا داشته اند.

دوستاني كه امروز مشغول خدمت هستند بپرسند ، ازقديمي ترها وكساني كه دراين شهرخدمت كرده اند و امروز نيستند كه انشاء الله هرجا هستند موفق وسالم باشند.

درپايان ازمسئولين استان استدعا داريم به اين موضوع رسيدگي اجل نمايند وافرادي مجرب به اين شهرستان اعزام نمايند تا حادثه اخیر را بیطرف بررسی نمایند و دوستان حاضر در نیروی انتظامی شهر مهر همانطوركه درشأن مردم هست برخورد نمايند ، چراكه اتفاقات قبلي واين اتفاق وحادثه دردناك اخیر به هیچ وجه براي مردم و هر انسان منصفی قابل پذيرش نيست ."

مطالب مرتبط:

*شلیک پلیس به یکی از اهالی شهر مهر

*قانون بكارگيري سلاح توسط مأمورين نيروهاي مسلح در موارد ضروري

شلیک پلیس به یکی از اهالی شهر مهر

پنجشنبه شب گذشته مأمورین نیروی انتظامی بنا به دلایلی نامعلوم بر روی یکی از اهالی شهر مهر بنام "رضا.ش" که اتفاقاً فردی موجه و خوش سابقه است آتش گشوده و باعث قطع نخاع شدن وی گشتند.

بنده در تماسی که با فرماندهی منطقه انتظامی مهر داشتم موفق نشدم هیچ اطلاعاتی از ایشان کسب کنم.

شرح ماجرا از زبان یکی از اعضای خانواده:

"در شب حادثه رضا به اتفاق خانواده در مراسم عروسی یکی از دوستان حضور داشتند، پس از اتمام مراسم یکی از اقوام را به منزلشان می رساند و چون حال روحی مساعدی نداشته چرخی در شهر می زند، در ادامه مسیر چون پنجشنبه بوده به آرامی به طرف روستای چهو می رود تا فاتحه ای هم برای یکی از آشنايان که چندی قبل براثر تصادف رانندگی فوت كرده بود بخواند، پس از قرائت فاتحه در مسیر برگشت از آینه عقب نور شدیدی می بیند که در عقب او در حال حرکت است، وقتی به میدان شهدا (فلکه بیمارستان) می رسد متوجه حضور مأموران نيروي انتظامي می شود اما متوجه فرمان ایستي از جانب آنها نمی شود تا اینکه 10 متر که آنطرف تر از ناحیه کتف مورد هدف قرار می گیرد، گلوله باعث قطع نخاع شدن رضا می شود، اکنون رضا در بیمارستان شیراز بستری است."

ظاهراً مأمورین به دنبال سارقان کابل های برق روستای چهو بوده اند که به رضا.ش شک برده بودند و از اواسط مسیر 5 کیلومتری روستای چهو تا مهر با نور شدید در تعقیب او بوده و با مأمورین مستقر در میدان شهدا هماهنگ کرده بوده اند، و در میدان به او ایست می دهند و چون رضا.ش متوجه نشده بوده و در نتیجه..........

بقیه در


ادامه نوشته

مقاله/رسالت و وظایفِ دانشگاه ها در توسعه ی شهرستان مهر

http://www.eforosh.com/pics/22616_1218702397.jpg

دکتر سید رضا بلاغت:

مقدمه

دانشگاه ها از مراکز آموزش عالی قرون جدید هستند که در رشد و توسعه ی همه جانبه ی جامعه تأثیر بسیار زیادی دارند. این مراکز با انجام وظایفی که دارند می توانند عامل مهمی جهت رشد جامعه در تمام جنبه هایِ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و ... محسوب شوند. در این نوشتار، با توجه به تئوری هایی که در این زمینه وجود دارد[1]، به وظایف و رسالت هایی پرداخته می شود که دانشگاه هایِ مُهر می توانند آن ها را عملیاتی سازند و از این جهت در رشد و توسعه ی شهرستان موثر باشند.

بررسیِ موضوع

همان گونه که گفته شد، برایِ دانشگاه ها، رسالت ها و وظایف متعددی در نظر گرفته شده است. در این بخش به وظایف و رسالت هایی پرداخته می شود که دانشگاه هایِ مهر با تلاش خویش می توانند آن ها را محقق سازند.

انتقال، نقد و توسعه ی فرهنگ:

فرهنگ به یک معنیِ عموم پسند عبارت است از مجموعه ی سنن، آداب، رسوم، آثار مکتوب، منقوش، معمور، و ... . یکی از وظایفِ دانشگاه ها، انتقال فرهنگ جامعه می باشد. اما به علت تغییراتِ تاریخی، مخصوصاً در دوران جدید بر اثر تکنولوژی، ممکن است برخی از شاخص ها و فاکتورهایِ فرهنگ کاراییِ خود را از دست بدهند. بدین جهت تنها انتقالِ فرهنگ مهم نیست بلکه نقدِ آن نیز اهمیت پیدا می کند. براین اساس، تعیین معیارها جهت ارزیابی فرهنگ و تفکیکِ موا رد مفید و غیرِمفیدِ فرهنگ، امری است مهم و حیاتی.

دانشگاه ها نه تنها باید به انتقال و نقدِ فرهنگ بپردازند، بلکه توسعه و تولیدِ فرهنگ، مخصوصاً با توجه به فرهنگِ مطلوبِ پیشین، نیز از وظایفِ آن هاست. دانشگاه هایِ شهرستان مناسب است که به هر سه نقش خویش در زمینه ی فرهنگ اندیشه و عمل کنند......

ادامه نوشته

گرماي مسابقات واليبال در دل شعله هاي گاز پارسيان

مسابقات چهار جانبه واليبال به مناسبت هفته تربيت بدني به ميزباني پالايشگاه پارسيان بين تيم هاي واليبال    گله دار،اسير،مهر و پالايشگاه پارسيان در سالن پيامبر اعظم (ص) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي، اين مسابقات كه به منظور آماده سازي تيم واليبال پالايشگاه پارسيان براي شركت در المپياد شركت ملي گاز ايران تدارك ديده شده بود از كيفيت نسبتا مطلوبي برخوردار بود وگرماي خاصي به مسابقات داده بود در پايان اين مسابقات تيمهاي مهر، گله دار و اسير به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند گفتني است تيم پالايشگاه در اين ديدارها بازي نسبتا قابل قبولي از خود به نمايش گذاشت و نفرات محك جدي خوردند،لازم به ذكر است كه ديدار هاي رده بندي و فينال با حضور فسايي رئيس امور اداري، عبدي رئيس خدمات دفتري و رفاهي و جمعي از كاركنان برگزار شد و كاپ قهرماني را به تيم هاي برتر اهدا كردند.





منبع: روابط عمومی شرکت پالایش گاز پارسیان مُهر

نتایج هفته ششم لیگ برتر فوتبال شهرستان مهر

هفته ششم لیگ برتر شهرستان مهر در روزهای پنج شنبه و جمعه با انجام ۴ دیدار به پایان رسیددر دیداری که پنج شنبه در مجموعه ورزشی شهداء مهر برگزارشد دو تیم پیروزی مهر و نواب گله دار به مصاف هم رفتند که در پایان تیم نواب توانست با نتیجه ۲بر۱ میزبان خود را شکست دهد.تک گل تیم پیروزی در دقایق اول بازی توسط عیسی زارعی به ثمر رسید.

در این بازی تیم پیروزی چند مهره اصلی خود را در اختیار نداشت. حسن بهار و سید مهدی سلامی به دلیل مصدومیت-سعید نکویی به دلیل محرومیت-مجید زارعی نداشتن کارت پایان خدمت و کاظم قاسمی به دلیل دور بودن محل کار ایشان تا مرکز شهرستان.

در بازی دیگر این روز که در گله دار برگزار شد تیم فاروق دهنو با نتیجه پرگل ۵بر۱ تیم استقلال مهر را با شکست بدرقه کرد.

در روز جمعه با انجام ۲دیدار هفته ششم پایان یافت.

در بازی حساس این روز تیم ستاره سرخ چاهو میهمان تیم ارشاد گله دار بود که بازیکنان این تیم توانسنتد با انجام یک بازی بهتر نسبت به میزبان خود با نتیجه ۳بر۱ پیروز میدان باشند. تک گل تیم ارشاد در نیمه دوم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

در بازی که در شهر مهر در این روز برگزار شد ۲تیم نشاط مهر و شاهد فاریاب به مصاف هم رفتند که در پایان بازی ۲تیم به تساوی ۱بر۱ رضایت دادند.

 

                        جدول رده بندی مسابقات تا پایان هفته ششم

ردیف

تیم

بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز

۱

فاروق

۶

۵

۱

۰

۱۵

۵

۱۰

۱۶

۲

نواب

۶

۴

۱

۱

۱۰

۶

۴

۱۳

۳

ستاره سرخ

۶

۴

۰

۲

۱۹

۹

۱۰

۱۲

۴

ارشاد

۶

۳

۲

۱

۱۲

۸

۴

۱۱

۵

نشاط

۶

۲

۱

۳

۸

۱۰

۲-

۷

۶

پیروزی

۶

۲

۰

۴

۷

۱۰

۳-

۶

۷

استقلال

۶

۱

۰

۵

۴

۱۵

۱۱-

۳

۸

شاهد

۶

۰

۱

۵

۷

۱۹

۱۲-

۱

نشست مشترك كميته بحران سازمان هلال احمر استان فارس در شركت پالايش گاز پارسيان مهر

جلسه اي با حضور مديرعامل،مسئولين، كارشناسان سازمان هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشكي ، اورژانس فارس و اداره HSE  شركت پالايش گاز پارسيان مهر برگزارشد.

به گزارش روابط عمومي، در اين جلسه مدير عامل شركت پالايش  گاز پارسيان مهر ضمن خوش آمدگويي به حضار،  شرح مختصري از عملياتهاي انجام شده در پالايشگاه را تشريح كرد. مهندس نوروزي با تقدير از همه مديران و مسئولين زحمتكش در عرصه توليد و خدمات ، هميت و جديت در بكارگيري رهنمودهاي مقام معظم رهبري را در خصوص پدافند غير عامل را مورد تاكيد قرار دادند.

در ادامه اين جلسه مهندس احمدزاده رئيس HSE شركت پالايش گاز پارسيان مهر اظهار داشت: هدف از اين جلسات  آمادگي و هماهنگي هر چه بيشتر در كنترل شرايط هاي بحراني  و  بررسي طرح مانورهاي تركيبي جهت  افزايش تعامل و ارتباطات بين سازماني خواهد بود و با شناسايي تمامي شرايط احتمالي بحران منطقه اي در بكارگيري و استفاده بهينه از نيروي انساني و امكانات موجود تلاش خواهد شد. وي اين مانور تركيبي را يكي از بزرگترين مانورهاي منطقه اي دانست كه بزودي شاهد اجراي تمام و كمال آن خواهيم بود.

كناره گیری شهید شرافت مهر از لیگ برتر فوتسال فارس

تیم فوتسال شهید شرافت تنها نماینده شهرستان مهر قید حضور در رقابت های لیگ برتر این فصل استان كه از هفته آینده آغاز می شود را زد.

در حالیكه شهرستان همجوارمان (لامرد) علیرغم راه نیافتن نمایندگانش به لیگ برتر امتیاز این فصل را از سایر تیم ها خریداری نموده و حمایت های همه جانبه از سوی مسئولین را دارد ، تیم فوتسال شهید شرافت مورد بی مهری مسئولین تربیت بدنی شهرستان مهر قرار گرفته است.

اکنون این بی مهری ها باعث شده تا این تیم كه سال گذشته  عناوین كمترین باخت و بیشترین و پر شورترین هواداران را در استان به خود اختصاص داده بود بنا به دلایل و مشکلات متعدد مجبور به کناره گیری از مهمترین رقابت های فوتسال در استان شود.

جای تاسف دارد که مسئولین امر به خود اجازه می دهند اینچنین با تلاش های شبانه روزی و زحمات بی دریغ جوانان ورزشکار مهری بازی کنند.

آخرین وضعیت پروژه های شهرداری مهر /عکس

 

منبع: http://mohrcity.ir

 

ادامه نوشته